SLUB Escape Rooms

Several people are ‘locked’ in a room and have a limited amount of time to solve various puzzles and escape from the room or solve another task. You learn a lot about a topic in the process. This is the educational approach of escape rooms. Get to know the SLUB in a playful way - fun factor guaranteed!

Escape Room "The Book Dust Collector"

The Mission

Welcome to SLUB – a place full of knowledge and stories. But a dark shadow looms over the shelves. A mad researcher, known as the Book Dust Collector, has hidden a magical artifact in the library! If it is not neutralized in time, the magic of the artifact will cause all the valuable knowledge in the library's books to turn to dust, and it will be lost forever.

You have just started your studies as future agents of the Bureau for Artifact Neutralization and Supernatural Incidents (BAÜV), and you’ve already received your first mission. You have only one hour to uncover the secret of the artifact. Solve the tricky puzzles, find the hidden clues, and face the challenges set by the Book Dust Collector. Can you save the library's knowledge before it disappears forever?

Note: Between 4 and 6 agents are needed for this mission. You may need to collaborate with agents you don’t know yet. Take the opportunity to make connections in your first semester that could benefit you throughout your future career as an agent.

Objective: Find the artifact and deactivate it before time runs out.

Language: This game is only available in German language!

Number of participants: 4 - 6 people

Recommended for: The Book Dust Collector is ideal for first-year students to get to know the Central Library.

Duration: 60 minutes

Price: free of charge

Requirements: active SLUB user account and SLUB user card/campus card

 

Dates

Escape Room - Der Buchstaubsammler

Escape RoomSLUB-Einsteiger

Willkommen in der SLUB – einem Ort voller Wissen und Geschichten. Doch es liegt ein dunkler Schatten über den Regalen. Ein verrückter Forscher, bekannt als der Buchstaubsammler, hat ein magisches Artefakt in der Bibliothek versteckt! Wird es nicht rechtzeitig unschädlich gemacht, lässt die Magie des Artefakts all das wertvolle Wissen in den Büchern der Bibliothek zu Staub zerfallen und es wäre für immer verloren.

Gerade haben Sie Ihr Studium als zukünftige Agenten der Behörde für Artefaktneutralisierung und Übernatürliche Vorkommnisse (BAÜV) begonnen, da bekommen Sie auch schon Ihren ersten Auftrag. Ihnen bleibt nur noch wenig Zeit, das Geheimnis des Artefakts zu lüften. Lösen Sie die kniffligen Rätsel, finden Sie die versteckten Hinweise und stellen sich den Herausforderungen des Buchstaubsammlers. Können Sie das Wissen der Bibliothek retten, bevor es für immer verschwindet?

Hinweis: Für die Erfüllung des Auftrags werden mindestens 2 und maximal 6 Agenten benötigt. Es ist daher möglich, dass Sie mit Agenten zusammenarbeiten müssen, die Ihnen bisher unbekannt sind. Nutzen Sie doch die Gelegenheit, bereits im ersten Semester Ihres Studiums Kontakte zu knüpfen, die Ihnen im Verlauf Ihrer weiteren Agentenkarriere von Nutzen sein können.

Weitere Informationen erhalten Sie vor Beginn Ihres Auftrags per E-Mail!

Porträt von
Sophie Altmann

Sophie Altmann ist Fachangestellte für Medien- und Informationsdienste – Fachrichtung Bibliothek. Sie verstärkt seit 2021 das Team der SLUB Dresden. Zu ihren Aufgabengebieten zählen hauptsächlich Öffentlichkeitsarbeit und die Servicethekendienste am SLUB-Standort in Tharandt.

LocationZentralbibliothek, Zellescher Weg 18, Foyer

Bitte finden Sie sich zur angegebenen Zeit im Eingangsbereich der SLUB Zentralbibliothek ein.